Título | INORP - Innovation through reflexivity and participation: Strengthening the education and professionalization of social work in professional interfaces |
Objetivos | This project aims to bridge skill gaps and develop capacity in participatory and inclusive approaches and collaborative reflexive skills among social and health work students and teachers by developing new learning and teaching tools. The transnational approach is necessary because of the different histories and social-political backgrounds (Lorenz, Havrdova & Matousek, ed. 2020) so that the innovative tools for capacity building in the social and health intersections must be critically assessed in a transnational context. |
Duração | 1-9-2020/31-08-2023 |
Coordenador | Coordenador Geral: Zuzana Havrdova |
Equipa | Equipa portuguesa: Sara Melo, Idalina Machado, Joana Guedes e José Alberto Reis |
Título | Inquérito aos estudantes do ISSSP sobre o impacto causado pela pandemia do COVID-19 |
Objetivos | Avaliar o impacto que a pandemia causada pelo Covid-19 está a provocar nos estudantes do ISSSP, relativamente aos "sentimentos/emoções" e "apoio social. |
Duração | Janeiro 2021 - abril 2021 |
Coordenador | |
Equipa | Hélder Alves |
Título | INATS - Innovation and Arts in Social Work Education. A comparative study between Portugal and Spain |
Objetivos | Analisar e comparar o uso Arte na formação em Trabalho Social para a aquisição de competências profissionais e pessoais nos processos de intervenção social em Espanha e em Portugal, centrando o foco em fatores fundamentais da docência universitária: ferramentas ou metodologias de ensino; competências desenvolvidas; tipologia e denominação das unidades curriculares vinculadas à Arte. |
Duração | 2018 (sem data prevista para conclusão) |
Coordenador | Espanha: Esther Mercado Garcia |
Equipa | Equipa de Portugal Equipa de Espanha |